onsdag 18 januari 2017

Bokhandlarna svarar: Vårlängtan!

Vad längtar våra bokhandlare mest efter i vårens utgivning?
Först ut, Susanna.

Alla goda ting är tre, och här kommer de tre klarast lysande stjärnorna på min vårhimmel.
Största peppen stavas såklart F E R R A N T E ! Nu påpekar kanske den uppmärksamma läsaren av denna blogg att trean redan funnits ute sedan ett par veckor, men jag väntar på ljudet jag. Och då får jag hålla mig till februari.

Sedan dröjer det ytterligare en månad tills den nya Harry Hole-romanen släpps. Bra sugen är jag på Törst, som verkar vara en just-when-I-thought-I-was-out historia, där Harry motvilligt måste återgå till polisarbetet efter någon slags bestialiskt vampyr(?)mord. Okej, det låter ju lite sådär kanske, men hey! Harry är alltid Harry. Jag gläder mig.


Slutligen har Amos Oz den goda smaken att ge ut ett nytt alster i april. Denna kloka man är ständig Nobelpriskandidat (i alla fall i min bok) och jag hoppas att nya romanen "Judas" är precis så fantastisk som den verkar vara när jag läser om den i SvB:s vårnummer.


Susanna // Killbergs Bokhandel / Akademibokhandeln Jägersro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar